AVA MAX - My Way 歌詞翻譯

I did it my way



My momma use to say
我媽常說
"Baby make me proud
"寶貝, 能不能讓我驕傲一點
You've got such a pretty face
你有張漂亮的臉蛋
But such a dirty mouth"
但你也有張臭嘴"
But how come when I tell you
但為什麼
What's on my mind like men do
當我像個男人一樣告訴你我在想什麼時
I'm called crazy?
你卻說我瘋了?
Crazy
真的瘋了

This is not a love song
這不是首情歌
This is not a sing-along
這不是首合唱曲
But ladies, are you with me?
但女孩們, 你還在聽嗎?
I know that you're with me
我知道你還在聽

Add a little sugar, they say
他們說, 說話再甜點
Be a little sweeter, they say
他們說, 打扮再甜美點
Gotta give and take, but I say
勢必得要做出讓步, 但我說
This time it's my way, ah, my way
這次我要用我自己的方式前進
Be a little proper, they say
他們說, 談吐再更得體點
Speak a little softer, they say
他們說, 說話再更輕聲細語點
Gotta be a lady, but I say
必須要做一個淑女, 但我說
This time it's my way, ah, my way
這次我要用我自己的方式前進
(My way, my way, my way)
(我自己的方式)

This time it's my way, ah, my way
這次我要用我自己的方式前進
(My way, my way, my way)
(我自己的方式)
This time it's my way, ah, my way
這次我要用我自己的方式前進

I'll do me
我會繼續做我自己
You do you
你做好自己就好
I don't need nobody's permission
我不需要任何人的允許
I won't back down
我絕不會退縮
Win or lose
不管是贏是輸
Oh yeah, one and only limited edition (yeah)
這就是我獨一無二的版本

This is not a love song
這不是首情歌
This is not a sing-along
這不是首合唱曲
But ladies, are you with me?
但女孩們, 你還在聽嗎?
I know that you're with me
我知道你還在聽

Add a little sugar, they say
他們說, 說話再甜點
Be a little sweeter, they say
他們說, 打扮再甜美點
Gotta give and take, but I say
勢必得要做出讓步, 但我說
This time it's my way, ah, my way
這次我要用我自己的方式前進
Be a little proper, they say
他們說, 談吐再更得體點
Speak a little softer, they say
他們說, 說話再更輕聲細語點
Gotta be a lady, but I say
必須要做一個淑女, 但我說
This time it's my way, ah, my way
這次我要用我自己的方式前進
(My way, my way, my way)
(我自己的方式)

This time it's my way, ah, my way
這次我要用我自己的方式前進

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言