Steven Wilson - Routine 歌詞翻譯

我到底要怎麼處理小孩的這些衣服
Such tiny things that still smell of them
這些小小的衣服上還留著他們的味道
And the footprints in the hallway
還有走廊上的那些腳印
Onto my knees scrub them away
不得不蹲下來擦掉它們

And how to be of use make the tea and the soup
煮再多那些湯和茶又有什麼用
All of their favorites throw them away
那些他們所愛的東西已經沒了吃它們的人
And all their school books and the running shoes
還有他們的課本和布鞋也是
Washing and cleaning the dirty steel sink
繼續洗著 清著流理台

Routine keeps me in line
這些例行瑣事讓我能勉強保持理智
Helps me pass the time
讓我能勉強度過每一天
Concentrate my mind
讓我能勉強集中我注意力
Helps me to sleep
讓我能勉強入睡

And keep making beds and keep the cat fed
繼續整理床鋪, 繼續餵貓飼料
Open the windows let the air in
繼續打開窗戶讓空氣流通
And keep the house clean and keep the routine
繼續做這些家事, 繼續做這些瑣事
Paintings they made still stuck to the fridge
他們所畫的畫依舊貼在冰箱上

Keep cleaning keep ironing
繼續打掃家裡, 繼續燙著衣服
Cooking their meals on the stainless steel hob
繼續用不鏽鋼廚具為他們準備每一餐
Keep washing keep scrubbing
繼續洗衣, 繼續拖地
Long until the dark comes to bruise the sky
一直到黑暗開始遮起整個天空
Deep in the debt to night
一直到那讓我深陷痛苦的夜來臨

Routine keeps me in line
這些例行瑣事讓我能勉強保持理智
Helps me pass the time
讓我能勉強度過每一天
Concentrate my mind
讓我能勉強集中我注意力
Helps me to sleep
讓我能勉強入睡

The most beautiful morning forever
那是有史以來最美的早晨
Like the ones from far off, far off away
就像從遙遠的那一方穿越而來的景色
With the hum of the bees in the jasmine sway
伴著茉莉花叢中蜜蜂們的嗡嗡聲
Don't ever let go
永遠忘不掉
Try to let go
試著去忘掉
Don't ever let go
永遠忘不掉
Try to let go
試著去忘掉
Don't ever......
永遠沒辦法...

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言