Alec Benjamin - I Built a Friend 歌詞翻譯

巴爾漢300



I built a friend with three pieces of plastic and a pen
我用3塊塑膠和1支筆做了1個朋友
I made him on the table in the den
我把他放在桌上的小巢中
I gave him my old cell phone for a head, for a head
我用我的舊手機幫他做了個頭, 做了個頭
And we spent holidays at my house
我們一起在我家共度假期
And we left presents in a stocking
我們一起在長襪中放下禮物
And we bought bolts and things and strings
我們一起去買了螺絲, 買了線, 買了一些小東西
And a new watch, that's what he got
還有一只錶, 那些是我送他的禮物

And we had so much fun together
我們一起度過好多快樂的時光
We knew we'd be friends forever
我們都很清楚我們會是永遠的朋友
And we had so much fun together
我們真的一起玩得很開心
We had so much fun
我們真的玩得很開心

Then I left for college in September
九月時我為了上大學離開家
And we wept cause we can't be together
我們都流淚了, 因為這次我們沒辦法再一起
So I kept pictures to remember my old friend, my old friend
所以我拍了張照, 用來紀念我這位老朋友, 我這位老朋友
Then I met this girl at graduation
不久後我在畢業典禮上認識了這個女孩
And forget my oldest creation
然後我完全忘了我這個老玩具
And I guess I'll see him next vacation
我以為我下次放假就能見到他
Send my best, I send my best
帶著我最真誠的問候一起跟他見面

And we had so much fun together
我們一起度過好多快樂的時光
We knew we'd be friends forever
我們都很清楚我們會是永遠的朋友
And we had so much fun together
我們真的一起玩得很開心
We had so much fun
我們真的玩得很開心

I came home to find him on the table
我回到了家, 在桌上找到了他
With a note, scribbled out in pencil
伴著一張紙條, 一張用鉛筆潦草寫下的小紙條
And he wrote, that he just wasn't stable all alone, all alone
他寫著, 他沒辦法一個人孤單的待著, 孤單的待著
Next to him, an empty glass of water
在他身邊, 有杯倒掉的水
That he spilt, all over the body that I built
那杯他弄倒的水, 弄壞了我為他做的身體
It fizzled and it popped
他碎掉了, 他脹開了
And then it killed, and then it killed
他被殺了, 他被殺了

And we had so much fun together
我們一起度過好多快樂的時光
We thought we'd be friends forever
我們都以為我們會是永遠的朋友
And we had so much fun together
我們真的一起玩得很開心
We had so much fun
我們真的玩得很開心
I built a friend
我曾經做了一個好朋友


延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言