Avril Lavigne - It Was In Me 歌詞翻譯

青鳥就在身邊



Ahh
I've been to all the parties and it wasn't there
我曾參加無數派對但從沒找到幸福
I followed where my heart leads, it wasn't there
我曾跟著內心前進但也沒找到幸福
Screamed at the top of my lungs and no one cared
我聲嘶力竭的吶喊著但卻沒人在乎
Oh, oh, oh
I've searched up on the mountaintops, it wasn't there
我找遍了所有山頭但也沒找到幸福
I drove a Maserati, no fulfillment there
我開著馬莎拉蒂, 但心中還是沒有滿足感
I've run around the whole damn world to get back here
我兜兜轉轉的繞完這他媽的世界, 最後還是走回了原點
Oh, oh, oh

Now let me feel high when I'm sober
現在讓我在清醒時也能享受快感吧
Let me feel young when I'm older
讓我在年老時心境也能依舊年輕吧
Let me feel proud when it's over
讓我在一切結束時能夠驕傲的笑吧
I finally realized, all of this time
我終於明白了, 一直以來
It was in me
我所追尋的幸福就在我心中
All along, it was in me
我想要的所有, 都在我心中

I took the time to listen and I found it here (Ahh)
我靜靜聆聽心聲, 現在我在這裡找到了幸福
I stopped to see the vision and it was clear (Ahh)
我停下腳步看清四周, 現在我清楚的看見了
Everyone's got an opinion but I don't care
每個人都有他們的意見, 但我根本不在乎
Oh, oh, oh

Now let me feel high when I'm sober
現在讓我在清醒時也能享受快感吧
Let me feel young when I'm older
讓我在年老時心境也能依舊年輕吧
Let me feel proud when it's over
讓我在一切結束時能夠驕傲的笑吧
I finally realized, all of this time
我終於明白了, 一直以來
It was in me
我所追尋的幸福就在我心中
All along, it was in me
我想要的所有, 都在我心中

Oh, and I
我啊
All I needed was a little faith in my life
我需要的就只是一點信仰
All I needed was a little trust in myself
我需要的就只是一點自信
All I needed was to find the truth in my heart
我需要的就只是去明白我內心真正想要的
Ah, ah, ah

So let me feel high when I'm sober
所以讓我在清醒時也能享受快感吧
Let me feel young when I'm older
讓我在年老時心境也能依舊年輕吧
Let me feel proud when it's over
讓我在一切結束時能夠驕傲的笑吧
Yeah, it was in me (Let me feel high when I'm sober)
我所追尋的幸福就在我心中(讓我在清醒時也能享受快感吧)
It was in me (Let me feel young when I'm older)
都在我心中(讓我在年老時心境也能依舊年輕吧)
Let me feel proud when it's over
讓我在一切結束時能夠驕傲的笑吧
I finally realized, all of this time
我終於明白了, 一直以來
It was in me
我所追尋的幸福就在我心中
All along, it was in me
我想要的所有, 都在我心中

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言