Max Frost – A$$hole (No Apologies) 歌詞翻譯

我是個混球



It ain't my fault, why you so mad now
那不是我的錯, 為什麼你要這麼生氣?
You wanna argue when I just wanna laugh
你想吵架但我只想一笑置之
We don't gotta make our ears ring over petty things
我們並不需要讓這點小事壞了我們的心情

Eh, know what I'm saying 'cause I just say it
要知道我只是有話直說
And if you love it I probably hate it
你喜歡的東西或許正好是我討厭的
Not sorry, I'm so opinionated
不會想改, 我就是這麼自以為是
Opinionated
就是這麼自以為是

We both know that I can be so cynical
我們都很清楚有時候我就是很憤世嫉俗
Sometimes hypocritical
有時候我就是很偽善
You tell me check my ego
你說我該好好反省
But it ain't like you think tho
但事情並不像你想的那樣

I don't mean to be an asshole
我不是故意要當那樣的混蛋
I guess it just comes natural
我猜那就是我的天性
But I know you love my brutal honesty
但我很清楚你就喜歡我這樣粗暴的坦白
Got no apologies
所以我不會道歉
I don't always gotta be right
我知道我做的並不總是對的事
But you know I am most times
但你很清楚我大部分時候都做對了
And I'm sorry but I got a policy
我很抱歉但, 我有我自己的原則
Of no apologies
就是不會為此道歉

You say, I'm such a pessimist
你說, 我悲觀得無藥可救
I say, don't kill the messenger
我說, 千萬別因此已讀我
Okay, I talk a little reckless
對啦, 我承認我的話是魯莽了點
You call it arrogance, I call it common sense
你說這叫傲慢, 我覺得這只是人之常情

Talk to me like you'll never talk to me again
你的語氣就像這是我們最後一次說話
Sometimes you say you'll never talk to me again
有時你會說你再也不想跟我說話
I might be wrong but at least I don't pretend
或許我是做錯了, 但至少我不虛偽
That's just how I am
那就是我

We both know that I can be so cynical
我們都很清楚有時候我就是很憤世嫉俗
Sometimes hypocritical
有時候我就是很偽善
You tell me check my ego
你說我該好好反省
But it ain't like you think tho
但事情並不像你想的那樣

I don't mean to be an asshole
我不是故意要當那樣的混蛋
I guess it just comes natural
我猜那就是我的天性
But I know you love my brutal honesty
但我很清楚你就喜歡我這樣粗暴的坦白
Got no apologies
所以我不會道歉
I don't always gotta be right
我知道我做的並不總是對的事
But you know I am most times
但你很清楚我大部分時候都做對了
And I'm sorry but I got a policy
我很抱歉但, 我有我自己的原則
Of no apologies
就是不會為此道歉

No apologies
我不會道歉

I don't mean to be an asshole
我不是故意要當那樣的混蛋
I guess it just comes natural
我猜那就是我的天性
But I know you love my brutal honesty
但我很清楚你就喜歡我這樣粗暴的坦白
Got no apologies
所以我不會道歉
I don't always gotta be right
我知道我做的並不總是對的事
But you know I am most times
但你很清楚我大部分時候都做對了
And I'm sorry but I got a policy
我很抱歉但, 我有我自己的原則
Of no apologies
就是不會為此道歉

No apologies
我不會道歉

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言