Donny Hathaway - Lord Help Me 歌詞翻譯

求神拜佛



(Lord help me)
(主阿 救救我)

Once more again, your humble servant is calling on your name
我又來了, 你最虔誠的信徒正在呼喚你的名字
I've got something I want you to do for me
我有一些願望希望你能替我實現
Help me to inspire those that need inspiration
我希望你能幫我鼓舞那些需要鼓舞的人們
Let my life be a sign of a coming generation
我希望你能讓我的人生成為下個世代的路標
And I'm also asking you to help my brother
我也希望你能幫幫我兄弟
(Lord help him)
(主阿 救救他)
He needs help too, Lord
主阿, 他也需要祢的幫忙
Help him to realize all that God has given
讓他明白祢都給了他什麼
Help him to know that there's a purpose for living
讓他明白他的人生也是有意義的

And Lord, Lord
然後主阿
Hey, Hey Lord
我的主啊
(Lord help me)
(主阿 救救我)
I want you to help me this evening
我希望你能馬上來救我

Help Me (Help Me)
救我 (救我)

I need you to help me this evening
我現在就需要你的幫助
And after you do that for me
在祢救完我之後
Would you take time to look at my sister?
能不能麻煩祢花點時間去看我姊妹?
(Lord help her)
(主阿 救救她)
Lordy, I want you to help her this evening
主啊, 我希望你能馬上去救她
Help her not to worry about fashion and style
讓她不用再煩惱那些時尚和流行
Lord, Lord let her spend her time just raising her child, Lordy
主啊, 主啊, 讓她能把時間完全用在她孩子身上

Oh out there Lord, oh Lordy
主啊, 還有一件事
Help us as a nation to understand each other
請幫我們團結, 讓我們能體諒彼此
Lord help us as a race to live and love one another
請讓我們真的成為一個族群, 讓我們能為了彼此而活

Please Lordy
主啊, 拜託祢
I'm asking you from my heart this evening
現在我打從心底在求祢
You know I need you
祢也很清楚我需要你
I need you by my side
我需要祢陪在我身邊
You know I wanna do the thing that's right
祢很清楚我也想做對的事
You know my mind is willing
祢很清楚我很願意改變
But sometimes I've let it weigh down
但有時候我真的不得不減輕我肩上的壓力
You told me all I have to do is call your name
是祢說我唯一需要做的就是呼喚祢的名字

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言