K.Flay - Dreamers 歌詞翻譯

夢想家



Nobody showed you how to live?
沒有人告訴你該怎麼過你的人生?
Me either
我也是
Get a steady job, couple kids
找份穩定的工作, 生幾個小孩
Act decent
得體的應對每件事
But I’ve been on a ten-speed thinking about the time as the sun sets
但日薄西山時, 我腦子裡總是會閃過一堆想法
Like, what would I do different if I hit rewind and did it again?
像是, "如果能重來, 我會做出怎樣的決定?"

I tried to figure it out but nothing was coming to mind
我試著找出答案, 但最終是一無所獲
Remembered all my mistakes.
我清楚記得我犯下的所有錯誤
But the memories made me smile
但正是那些回憶讓此刻的我笑著
I told the one that I loved that love would mean letting me go
我曾告訴一個我曾愛過的人放手才是愛
Even though I was afraid
儘管那時我也帶著不安
You gotta do some things on your own
但有時你就是要獨自去做某些事

This one goes out to all the dreamers at sea
這情況會出現在每個在海上尋找方向的夢想家面前
This life is only what you want it to be
人生永遠只會隨著你想要的樣子變化
And I want more, I want more
而我, 我想要更多

You go to heaven when you die
你死了以後會上天堂
I’m betting
我保證
You’re still with me on the line?
你還有在聽嗎?
Just checking
問問而已
Cause I’ve been making fast friends, late at night the kind when the sun sets
因為我一直都來者不拒, 所以日薄西山時我總是會有那種感覺
Like, waking up and thinking honey why I do it again?
像是, 突然醒來問自己為什麼又犯了相同的錯

I came to in a cold sweat with a nosebleed feeling hopeless
我冒著冷汗, 流著鼻血, 心中滿滿的無力感
Thought I maybe might be dead til I got my pen sat down and wrote this
我覺得在我坐下來寫下這些之前或許我一直是死的
Suddenly I felt fine inside a mind so full of ghosts
但突然間我感覺豁然開朗, 儘管我心中還是被鬼魂們纏著
The darkest nights mean you see the stars the most
那最黑暗的夜同時也代表著你會看見最美的星空

This one goes out to all the dreamers at sea
這情況會出現在每個在海上尋找方向的夢想家面前
This life is only what you want it to be
人生永遠只會隨著你想要的樣子變化
And I want more, I want more
而我, 我想要更多

I used to knock on wood
我曾經會祈求好運
I used to never curse
我曾經選擇不抱怨
I used to think I could control the universe
我曾經覺得我能征服整個宇宙
With my obsessive thoughts and what felt like a prayer
用我那強迫性的想法和自創的咒語
I shouted to the sky don’t let my family disappear
我對著天空吶喊著別讓我的家庭消失
I used to feel alone
我曾經感到孤獨
I used to not belong
我曾經找不到歸屬
But little did I know I had the power all along
但那時我不知道的是我其實一直擁有力量面對
The only thing to fear
這世上唯一需要害怕的事
Is never being scared
就是再也感受不到恐懼

This one goes out to all the dreamers at sea
這情況會出現在每個在海上尋找方向的夢想家面前
This life is only what you want it to be
人生永遠只會隨著你想要的樣子變化
And I want more, I want more
而我, 我想要更多

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言