Lemaitre - Little Things 歌詞翻譯

如果沒有這種小確幸, 人生不過是乾巴巴的沙漠而已
--村上春樹



It's the little things I need
那些是我所需要的小事
Like a sunrise or a biscuit with tea
就像看日出或是吃下午茶一樣簡單的小事
And it feels so pointless now
然而現在看來卻都那麼沒意義
When nothing seems to be working for me
當一切對我說都不再像以前一樣時
All I can do is try, I will get by
我所能做的就只有不斷嘗試, 我會撐過去的
There's the little things I need
那些是我所需要的小事
'Cause I don't want it to end
因為我不想讓它就這樣結束
Open up my door
我敞開我的大門
When nothing seems to be working for me
當一切對我說都不再像以前一樣時
All I can do is try, I will get by
我所能做的就只有不斷嘗試, 我會撐過去的

Everything that I've got in mind
我所擁有過的一切
Faced with time
我會帶著他們面對時間的洪流
Everything that will get me high
我所興奮過的一切
I will try
我會再次嘗試
Just to get by
只為了讓自己能撐過去

It's the little things I need
那些是我所需要的小事
Like a sunset together with you
就像和你一起看夕陽一樣單純的小事
Open up your door
請敞開你的大門
When nothing seems to be working for me
當一切對我說都不再像以前一樣時
All I can do is try, I will get by
我所能做的就只有不斷嘗試, 我會撐過去的

Everything that I've got in mind
我所擁有過的一切
Faced with time
我會帶著他們面對時間的洪流
Everything that will get me high
我所興奮過的一切
I will try
我會再次嘗試

Just to get by
只為了讓自己能撐過去

Take me back to paradise
請帶我回到曾經的那個天堂

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言