The Cranberries - Ode To My Family 歌詞翻譯

我的家



Understand the things I say
能不能仔細聽聽我說的
Don't turn away from me
別這麼急著轉身離開
Cause I've spent half my life out there
因為在這裡我度過了我的大半輩子
You wouldn't disagree
我想你也一樣

Do you see me, do you see?
你有看見我嗎? 你有看見真正的我嗎?
Do you like me
你喜歡我嗎?
Do you like me standing there?
你喜歡待在這裡的我嗎?
Do you notice, do you know
你有注意到嗎? 你清楚嗎?
Do you see me, do you see me?
你有看見我嗎? 你有看見真正的我嗎?
Does anyone care?
但真的有人在乎嗎?

Unhappiness where's when I was young
在我小時候, 發生在我身邊的盡是些不愉快的事
And we didn't give a damn
但我們不以為意
Cause we were raised to see life as fun and take it if we can
因為他們從小就教我們要盡可能去看著並享受人生中那些樂趣
My mother, my mother
媽媽, 我的媽媽
She'd hold me
她抱著我
She'd hold me when I was out there
當我迷失在外時, 她抱著我
My father, my father
爸爸, 我的爸爸
He liked me, well he liked me
他愛著我, 他喜歡那樣的我
Does anyone care?
但真的有人在乎嗎?

Understand what I've become
請體諒我成了這樣的我
It wasn't my design
那從來就不是我計畫中的樣子
And people everywhere think
這世上的人們
Something better than I am
似乎都把我當成那個我做不了的人

But I miss you, I miss
但我好想你們, 我真的好想
Cause I liked it
因為我很喜歡那樣的日子
Cause I liked it
因為我很喜歡那樣的日子
When I was out there
當我迷失在外時
Do you know this, do you know
你知道嗎? 你清楚嗎?
You did not find me
那時你並沒有來找我
You did not find
那時你並沒有過來
Does anyone care?
但真的有人在乎嗎?

Unhappiness where's when I was young
在我小時候, 發生在我身邊的盡是些不愉快的事
And we didn't give a damn
但我們不以為意
Cause we were raised to see life as fun and take it if we can
因為他們從小就教我們要盡可能去看著並享受人生中那些樂趣
My mother, my mother
媽媽, 我的媽媽
She'd hold me
她抱著我
She'd hold me when I was out there
當我迷失在外時, 她抱著我
My father, my father
爸爸, 我的爸爸
He liked me, well he liked me
他愛著我, 他喜歡那樣的我
Does anyone care?
但真的有人在乎嗎?

Does anyone care?
真的有人在乎嗎?




延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言