Katelyn Tarver - Cynical 歌詞翻譯

不知道為什麼會這樣



I don't know, when I got scared
我不知道是從什麼時候開始的
Scared of my imagination
我開始害怕起自己想像的那些事
Used to see, beautiful things
我曾經, 能看見那些美好的事
Now I got this sick fixation
但現在的我只看的見這些病態的景象

On playing out every single fear I've ever had
輪播著我曾經的那些恐懼
scrolling through their pictures seeing all I don't have
看著那些畫面, 眼中只看的見我那些不足
Believing every negative feeling is a fact
相信著腦裡每一種負面想法都是千真萬確的事實
I don't wanna get used to that
但我並不想習慣那種感覺

Why do I beat myself up
為什麼我要打垮自己
And tear myself down
為什麼我要貶低自己
I'm so good at being critical
我真的太擅長挑剔了
I guess I learned
我猜這些年讓我了解了
it's hard to get hurt when you're good at being cynical
當你是個憤世嫉俗的人時, 你連受傷都很難

I'm jealous of, when I was young
我很羨慕, 年輕時的那個我
and everything was right there waiting
那時一切都在我眼前等著
wanted the sky, aimed so high instead of
那時我眺望著天空, 把目標設在那遙不可及的遠方
lowering my expectations
而不像現在一樣不斷的降低對自己的期望

I don't know how else to keep my feet on the ground
我不知道怎麼讓自己不再不安
And stop the voices in my head from getting too loud
也不知道怎麼讓腦中那些聲音安靜下來
I think I'm  realizing no one figures it out
我想我懂了, 這世上根本沒有人能給出答案
And I gotta get used to that
所以我必須習慣它

Why do I beat myself up
為什麼我要打垮自己
And tear myself down
為什麼我要貶低自己
I'm so good at being critical
我真的太擅長挑剔了
I guess I learned
我猜這些年讓我了解了
it's hard to get hurt when you're good at being cynical
當你是個憤世嫉俗的人時, 你連受傷都很難

if I hope and it doesn't work
如果我抱持期待但事實卻不如我所想
then I know it's gonna hurt
那麼我就知道自己將會再次受傷
so I make a joke act like nothing's wrong
所以我會開自己玩笑, 假裝什麼事也沒有
And put another layer of armor on
然後為自己再添上新一層裝甲

Why do I beat myself up
為什麼我要打垮自己
And tear myself down
為什麼我要貶低自己
I'm so good at being critical
我真的太擅長挑剔了
I guess I learned
我猜這些年讓我了解了
it's hard to get hurt when you're good at being cynical
當你是個憤世嫉俗的人時, 你連受傷都很難

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言