Nirvana - Dumb 歌詞翻譯

同化



I'm not like them
我不像他們
But I can pretend
但我可以假裝是
The sun is gone
太陽已經下山
But I have a light
但我還在發光
The day is done
一天就這樣結束
But I'm having fun
但我就只是在玩
I think I'm dumb
我猜我是傻了

Or maybe just happy
又或者我是真的快樂
Think I'm just happy
我猜自己是真的快樂
Think I'm just happy
我猜自己是真的快樂
Think I'm just happy
我猜自己是真的快樂

My heart is broke
我的心碎了
But I have some glue
但我身上還有些強力膠
Help me inhale
幫我弄一點
And mend it with you
幫我用它跟你融合在一起
We'll float around
這樣我們就能四處飛
And hang out on clouds
在雲端上四處逛
Then we'll come down
然後我們又會被拉回現實

And have a hangover
而且帶著宿醉
Have a hangover
帶著宿醉
Have a hangover
帶著宿醉
Have a hangover
帶著宿醉

Skin the sun, fall asleep
沐浴在陽光下, 酣然入睡
Wish away, the soul is cheap
幻想著煩惱會消失, 多麼廉價的靈魂
Lesson learned, wish me luck
又學到了一課, 快祝我好運
Soothing burn wake me up
緩緩的燃燒著, 快叫醒我

I'm not like them
我不像他們
But I can pretend
但我可以假裝是
The sun is gone
太陽已經下山
But I have a light
但我還在發光
The day is done
一天就這樣結束
But I'm having fun
但我就只是在玩
I think I'm dumb
我猜我是傻了

Or maybe just happy
又或者我是真的快樂
Think I'm just happy
我猜自己是真的快樂
Think I'm just happy
我猜自己是真的快樂
Think I'm just happy
我猜自己是真的快樂

I think I'm dumb
我猜我是傻了 


延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言