ROLE MODEL - minimal 歌詞翻譯

極簡生活



Boys don't cry, they're happy all the time

男孩們不能哭, 因為其他人一直都很積極樂觀

Girls get by, act like they got it fine

女孩們勉強過活, 卻每個都裝得像自己過得很好

We're so sad, all my friends and I

我們都很憂鬱, 我和我的朋友們都是

We just break the rules

我們違背了那些不成文的規矩

Smoke cigs, break hearts, get high

吞雲吐霧, 悲喜交加

There's too much going on

身邊有太多事發生

I wish the world would end

我真的很希望世界末日會來臨

But it keeps going on

但事實是這世界依舊運轉得好好的

Think that we should keep it

我想我們該繼續讓它...


Minimal, minimal, let's keep it

簡單一點, 簡單一點, 讓我們繼續保持

Minimal, minimal, no talkin'

簡單一點, 簡單一點, 別再多說

Minimal, minimal, let's keep it

簡單一點, 簡單一點, 讓我們繼續保持


And I know it makes you mad to see me smile while you look back

我知道當你回頭時看見我在微笑會讓你很不爽

But sometimes just being alone is better than getting along

但有時候獨處比跟人相處要來的自在

All my friends got issues too

我的所有朋友們都有這個問題

We act like we got shit to do

我們都會假裝我們有很多事要忙

It tastes like whiskey kissing you

吻你就像在啜飲威士忌

Don't say you miss me, I'll miss you too

所以千萬別跟我說你很想我, 因為那樣我也會很想你

I need Visine

我的眼睛需要一點眼藥水

Got too high, got hit by the high beam

玩得太嗨, 眼睛被那些雷射光弄到好痛

Fuck VIP

肏你媽的VIP

I know nobody in the club's gonna like me

我很清楚這間club里沒有人會喜歡我

Just shut up and listen, it's nice when it's quiet

所以就閉上嘴靜靜聽, 當一切都安靜下來時感覺真的很棒

Let's fuck in the kitchen and we cause a riot

讓我們偷溜到廚房裡狂歡, 然後製造點小麻煩

Next day we'll be silent

而隔天我們會對那些事默不作聲

But maybe that's better, we just keep it

但或許這種生活才更好, 我們就繼續過得


Minimal, minimal, let's keep it

簡單一點, 簡單一點, 讓我們繼續保持

Minimal, minimal, no talking

簡單一點, 簡單一點, 別再多說

Minimal, minimal, let's keep it

簡單一點, 簡單一點, 讓我們繼續保持


延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言