ROLE MODEL - thank you for coming 歌詞翻譯

謝謝



I made friends with some kids who used to hate me

我曾和那些討厭我的孩子們做朋友

'Cause they're the ones who made me

因為是他們讓我成為現在的我

Exactly who I am

真正的我


Shaking hands with some girls who never call me

我和那些從來不會打給我的女孩們握手

And always made me sorry

而這一直讓我很過意不去

For acting who I am

因為這就只是在扮演我自己


Thank you all for coming

謝謝你們所有人的出現

I'd be nothing without you

如果沒有你們我什麼也不是

Don't tell yourself you're sorry

千萬別告訴自己你很抱歉

'Cause it's hardly ever true

因為我們都很清楚這大概不會是真心的


Make some noise for the kids who won't sit next to me

為那些從來不會想坐在我旁邊的孩子們歡呼

'Cause they're the ones rejecting me for being who I am

因為他們正是那些明確反對我做自己的人


One last dance with the girl who's way too good for me

和一個我高攀不上的女孩跳了最後一隻舞

'Cause, somehow it felt good to me-

因為, 這種感覺對我來說莫名的好

You notice who I am

你注意到了真正的我


Sticks and stones may break my bones

棒子和石子或許能打斷我的骨頭

But words just make me stronger

但酸言酸語就只會讓我變得更堅強

I kiss the cheeks of freaks and geeks

我吻了那些怪胎和異類的臉頰

'Cause I don't have much longer

因為我知道自己已經剩沒多少時間了


On my way to heaven's gate

我已經在往天堂大門的路上

So please don't try to stop me

所以請你千萬別試著阻止我


Life is tough but I made up with people who forgot me

人生確實很難, 但我和那些已經忘記我的人一起撐過來了


Thank you all for coming

謝謝你們所有人的出現

I'd be nothing without you

如果沒有你們我什麼也不是

Don't tell yourself you're sorry

千萬別跟自己道歉

'Cause it's hardly ever true

因為我們都很清楚那大概不會是真心的


Do-do-do-do-do

Do-do-do-do-d-d-do

Do-do-do-do-do-d-do

Do-do

(nothing without you)

(沒有你們我什麼也不是)

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言