K.Flay - Maybe There's A Way 歌詞翻譯

還有希望...吧



Regrets piling up like tabs at a dive bar

後悔像廉價酒吧裡的帳單一樣堆疊著

Like parking tickets on my beat-up car

像我那台破車裡的那些停車單

Like all the texts that I left on read

像那些被我已讀不回的訊息

I love yous that I never said

我愛你們但我從來沒告訴過你們

I'm sorry

我很抱歉

Pressure building up in my cluttered mind

壓力在我那混亂的腦中越積越多

So I turn my back and I close my eyes on the scary shit

所以我轉過身閉上眼逃避那些令我害怕的事

What a careless thing to do

多麼不用心的做法


Lately, all I do is fall

最近, 我就是不斷地跌倒


But when my head hits the ground

但當我的頭撞到地上

And my bones don't break

我並沒我想像中的粉身碎骨

I say, "Hey, wait, maybe I'm okay"

我對自己說, "嘿, 或許沒有想像中那麼糟"

Thought I died last night

昨晚我以為自己死了

But the morning came

但今天早晨依舊來臨

I say, "Hey, wait, maybe I can change"

我對自己說, "嘿, 或許還有改變的可能"

Maybe there's a way

或許還有辦法

Maybe there's a way

或許還有辦法


Shit piling up like birds in a bad dream

鳥事像惡夢中的鳥一樣堆疊著

Like empty bottles in the kitchen sink

像廚房水槽裡的空瓶子

Like the clumsy words I said when I was hurting

像我受挫時說的那些蠢話

Mama told me that the lowest low's a good place to start

媽媽說歷史低點也是個不錯的開始

Take out the trash, pay my credit card

清掉房裡的垃圾, 付掉積著的帳單

Wash my hair and forgive myself for living

好好洗了頭, 原諒還活到現在的自己


Lately, all I do is fall, fall, fall

最近, 我就是不斷地跌倒


But when my head hits the ground

但當我的頭撞到地上

And my bones don't break

我並沒我想像中的粉身碎骨

I say, "Hey, wait, maybe I'm okay"

我對自己說, "嘿, 或許沒有想像中那麼糟"

Thought I died last night

昨晚我以為自己死了

But the morning came

但今天早晨依舊來臨

I say, "Hey, wait, maybe I can change"

我對自己說, "嘿, 或許還有改變的可能"

Maybe there's a way

或許還有辦法


Feeling homesick

真的好想家

And I don't know where home is

但我根本不知道有哪裡稱得上是我的家

I played a hundred shows last week

我上禮拜表演了好幾百場秀

Red eyes, no sleep

滿眼通紅, 沒睡好覺

Boss said, "That's showbiz"

老闆說, "這就是演藝圈"

I might've lost focus

或許我早就迷失了方向

I know, I know

我很清楚, 我很清楚

But I'm not hopeless, no

但我並不是毫無希望


When my head hits the ground

當我的頭撞到地上

And my bones don't break

我並沒我想像中的粉身碎骨

I say, "Hey, wait, maybe I'm okay"

我對自己說, "嘿, 或許沒有想像中那麼糟"

Maybe there's a way

或許還有辦法

Maybe there's a way

或許還有辦法

Thought I died last night

昨晚我以為自己死了

But the morning came

但今天早晨依舊來臨

I say, "Hey, wait, maybe I can change"

我對自己說, "嘿, 或許還有改變的可能"

Maybe there's a way

或許還有辦法

Yeah, maybe there's a way

對啊, 或許還有辦法

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言