K.Flay - Weirdo 歌詞翻譯

怎樣是正常?



Tie-dye

渲染

Turtleneck

高領

Gap teeth

大牙縫

Braces

牙套


So you think that I'm a weirdo?

所以你覺得我是個怪胎?

I don't fit inside a box

我沒辦法適應你們的框架

And you say I wasn't raised right

你說我沒有家教

You don't like the way I talk

你不喜歡我說話的方式

So you think that I'm a freak show

所以你覺得我就像個怪胎

And you're afraid of what it means

你也很怕這背後代表的意義

'Cause if everybody's different

因為如果每個人都不一樣

Maybe you're a freak like me

那或許你在別人眼裡也是像我一樣的怪胎


So you think that I'm a weirdo?

所以你覺得我是個怪胎?

That I act a little strange?

就因為我表現得有點奇怪?

But I like being a weirdo

但我就喜歡做個怪胎

And I don't ever wanna change

我一點也不想改變


I don't wanna live a safe life

我不想過安安穩穩的人生

I got too much soul

我活得很有靈魂

(Had a bowl cut when I was eight, it was not great)

(8歲時剪了呆瓜頭, 那確實不怎麼好)

Always kicking, screaming, crying, cursing, fighting, so defiant

總是在跺腳, 尖叫, 哭泣, 咒罵, 反抗, 就是這麼聽不進別人意見

I don't do what I am told

我從不照著別人說的做

(I don't look like them, I don't move like them)

(我的外表不像他們, 我的行為也不像他們)

So you think that I'm a weirdo?

所以你覺得我是個怪胎?

I wonder what that really means

我真的想知道那是什麼意思

'Cause if everybody's different

因為如果每個人都不一樣

Maybe you're a freak like me

那或許你在別人眼裡也是像我一樣的怪胎


So you think that I'm a weirdo?

所以你覺得我是個怪胎?

That I act a little strange?

就因為我表現得有點奇怪?

But I like being a weirdo

但我就喜歡當個怪胎

And I don't ever wanna change

我也不打算改變


When you're alone, locked inside

當你一個人時, 當你被關著時

Do your judgments still apply?

你這些評論還適用嗎?

Do you ever wonder why?

你有想過為什麼嗎?

When you try to explain

當你想開始解釋時

What is normal in your brain

你腦中那個普通人長得又是什麼樣?

Do you start to feel insane?

你開始覺得自己不正常了嗎?


So you think that I'm a weirdo?

所以你覺得我是個怪胎?

That I act a little strange?

就因為我表現得有點奇怪?

But I like being a weirdo

但我就喜歡當個怪胎

And I don't ever wanna change

我也不打算改變

So you think that I'm a weirdo?

所以你覺得我是個怪胎?

So you think that I'm a weirdo?

所以你覺得我是個怪胎?

So you think that I'm a weirdo?

所以你覺得我是個怪胎?

But I'm not ever gonna change

但我根本不打算改變

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言