Zevia - why do i exist? 歌詞翻譯

真心不懂



Pale lips

蒼白的嘴唇

Bags under my eyes

厚厚的大眼袋

Alone after midnight

午夜之後孤單一個人

Too numb to cry

已經麻木到一滴淚都哭不出來

No friends

沒有任何朋友

At least I can pretend that everyone loves me

至少我還能裝作每個人都愛我

Except that's a lie

雖然這就只是個謊言


What happens when I die?

如果哪天我死了會怎樣?

Will people take their time shedding their tears?

人們會花時間為我掉滴淚嗎?

Or did I waste all my years?

又或者我就只是浪費了我過去付出的那些時間

What happens if I stay

如果我選擇繼續留下會怎樣?

No promise I'll be okay

沒有人能保證我會好起來

'Cause life can get hard

因為人生總能變得越來越難

And it tears me apart

而它也總能讓我心碎


Bruises

瘀青

Wounds behind my back

還有我背後那些傷口

From people who stabbed me

都來自那些傷害我的人

With hate in their eyes

他們的眼中帶著恨意

I'm over

我受夠了

Because I'm a loner

因為我就是這樣孤獨的人

My pain is my closure

我這些痛苦就是我的解脫

Why do I exist?

到底我為什麼會存在?

延伸閱讀
About Sean Chaox
Me

I'm soulless, so I'm recompiling my soul
I'm lifeless, so I'm enriching my life
I'm homeless, so I build this House
I am Sean, welcome to my House

沒有留言:

張貼留言